NYIP tehtävän yksi aihe oli liikkeen kuvaaminen. Ratikkakuvan tarkoituksena on kuvata liikettä niin, että kuvan tausta on tarkka ja liikkuva kohde on liike-epäterävä.
Senaatintorilta Yliopiston päärakennuksesta otetun kuvan sommittelu on otettu Inhan kirjasta. Tässä on polttoväli 34 mm, mikä vastaa kinokoossa 54 mm. Muitakin kuvia ottaessani tuntui, että se voisi vastata Inhan käyttämää polttoväliä, mutta en googlaamalla mistään löytänyt minkälaisella kalustolla hän on kuvansa ottanut.
Kuvan Aleksanteri II:n patsaasta taustallaan Tuomiokirkon pyhimyksiä (?) liittyy NYIP tehtävään syvyystarkkuudesta. Aleksanteri II on tarkka, tausta epätarkka. 250 mm, f5.
Viimeisessä kuvassa tehtävänä oli liikkeen kuvaaminen siten, että lyhyellä valotusajalla pysäytetään liike, mutta asiayhteydestä on kuitenkin selvää, että kohde liikkuu. Tässähän kohde eli lokki ei ole tarkka, vaan kamera on tarkentanut patsaisiin, mutta kuva kuitenkin viehättää. NYIP:iin en sitä lähettänyt. 400 mm, 1/1250s, f5,6
Senaatintorilta Yliopiston päärakennuksesta otetun kuvan sommittelu on otettu Inhan kirjasta. Tässä on polttoväli 34 mm, mikä vastaa kinokoossa 54 mm. Muitakin kuvia ottaessani tuntui, että se voisi vastata Inhan käyttämää polttoväliä, mutta en googlaamalla mistään löytänyt minkälaisella kalustolla hän on kuvansa ottanut.
Kuvan Aleksanteri II:n patsaasta taustallaan Tuomiokirkon pyhimyksiä (?) liittyy NYIP tehtävään syvyystarkkuudesta. Aleksanteri II on tarkka, tausta epätarkka. 250 mm, f5.
Viimeisessä kuvassa tehtävänä oli liikkeen kuvaaminen siten, että lyhyellä valotusajalla pysäytetään liike, mutta asiayhteydestä on kuitenkin selvää, että kohde liikkuu. Tässähän kohde eli lokki ei ole tarkka, vaan kamera on tarkentanut patsaisiin, mutta kuva kuitenkin viehättää. NYIP:iin en sitä lähettänyt. 400 mm, 1/1250s, f5,6
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti